鴻鵠之誌

Monday, January 22, 2007

為耶路撒冷求平安





今年四月,我將會去以色列、約旦和埃及,行程根據舊約和新約耶穌的生平安排。我百萬分雀躍、興奮和期待,我的心已飛到Jerusalem,我對Jerusalem的好奇和猶太人的文化巳啟动了!我相信上帝是超越時空,無論在何光景地域,也能與主相遇。但能夠踏足在基督降生在世、行過神蹟奇事,治病趕鬼的地方、上帝的應許之地,在永恆的國度上多了一份歷史的情懷,信仰更立体了,怎會興奮?

我的好奇心和渴求的心被啟动可不得了,我在上星期開始巳搜尋有關Jerusalem的書,Ulf Ekman的Beloved hated Israel,Tome Hess的Prepare the way for the King of Glory,Restoration of the Tabernacle of King David................一大本聖經地圖集,也很想暸解以巴的恩怨情仇,猶太人的文化,於是我上了榮耀事工---專為以色列禱告的机構,買了一些有關以巴的書,和猶太人的音樂。負責人對我這個不尋常的"大豪客"感到好奇,我按捺不住內心的兴 奮告訴他們,我在4月去聖地,我要好好的準備自己!他們邀請我參加希伯來文學習班。我總覺得希伯來文很艱深,是牧師、傳道人等神職人員才会学的!心中有點疑惑!誰知友人甲上了一課,他說,很難記的,但学習目標很清淅,学完第一階可以用希伯來文誦讀詩篇23篇。我很想在西乃山,用希伯來文向阿爸父唱出詩篇23篇!所以我將在星期六晚上学希伯來文了。

我身心靈開始為這個旅程作好準備,這段時間我会開始行行山,亦開始為耶路撒冷求平安!
詩122:6 你 們 要 為 耶 路 撒 冷 求 平 安 。 耶 路 撒 冷 阿 、 愛 你 的 人 必 然 興 旺 。

詩篇23篇

耶 和 華 是 我 的 牧 者 . 我 必 不 至 缺 乏 。他 使 我 躺 臥 在 青 草 地 上 、 領 我 在 可 安 歇 的 水 邊 。他 使 我 的 靈 魂 甦 醒 、 為 自 己 的 名 引 導 我 走 義 路 。我 雖 然 行 過 死 蔭 的 幽 谷 、 也 不 怕 遭 害 . 因 為 你 與 我 同 在 . 你 的 杖 、 你 的 竿 、 都 安 慰 我 。在 我 敵 人 面 前 、 你 為 我 擺 設 筵 席 . 你 用 油 膏 了 我 的 頭 、 使 我 的 福 杯 滿 溢 。我 一 生 一 世 必 有 恩 惠 慈 愛 隨 著 我 . 我 且 要 住 在 耶 和 華 的 殿 中 、 直 到 永 遠 。

16 Comments:

  • hummmmm....

    By Blogger 梁巔巔, at 5:24 PM  

  • 詩篇23篇,不會唸,只會唱。以前學校choir學的。每次唱都感到很平安。

    By Blogger xiao zhu, at 7:59 PM  

  • wow, that's so great! Have a nice and meaningful trip.

    By Blogger Ruth Tam, at 9:55 PM  

  • DinDin
    "hummmmmmmmmm"是羨慕還是嚇親?

    Xiao zhu:
    詩23是很安慰人的詩篇,神很大的應許

    Ruth
    Thx, I am looking forward to this trip. Shall share with u later

    By Blogger Kineyi, at 10:37 AM  

  • Kineyi: There seems to be a big difference betwn Jerusalem the birth place of Christ, and Jerusalem the centre of modern day conflicts. The Middle Ease is always big news here because of Canada's role in peace keeping. I am happy for you to have this opportunity to learn first hand abt the three countries.

    By Blogger Haricot 微豆, at 3:21 PM  

  • HAircot:
    I am reading books about the conflicts between Israel and Arba world. It's historical, religious and controversial issues. Wounds and hatred are deep down in both sides' hearts. I was stirred by their stories............

    By Blogger Kineyi, at 3:47 PM  

  • Good for you! It should be a valuable trip. Every Christian should have a trip to Jerusalem at least once in a lifetime. Wish you a peaceful trip!

    By Anonymous Anonymous, at 10:46 PM  

  • ah!!! happy for U, Kineyi

    Do they require anything to be done and or preparation before the visit of the holy city and the holy places???

    By Anonymous Anonymous, at 10:56 AM  

  • Hi Kineyi!

    Great to learn about your forthcoming trip to Jerusalem! I am hoping to visit the holy place in 2008 on the country's 60 years anniversary. Perhaps I will be going with my date or hubby :) if GOD allows.

    I look forward to hearing your stories and experience from the trip.

    Nancy

    By Anonymous Anonymous, at 11:10 AM  

  • J:
    Thx. "Every Christian should have a trip to Jerusalem at least once in a lifetime." So, when will you go to Jersualem?

    Inner Peace:
    As it's my first time to visit Jersualem, I am going to join a tour which guided by an experienced priest. Requirement? $$ and day leaves lor, hehehe. Well, to get the most out of the trip, I have started to read books on Jersualem, conflicts between Israel and Arab World and to review old testament.

    Nancy:
    "I will be going with my date or hubby" GREAT, pray 4 u gal.
    Yee, I 'll probably bring along a sister in Christ (最高尚宮) and a hubby on my return wor.>_< (God, pleaseeeeeeee listen to ur beloved daughter's prays, in the Christ's name, Amen)

    By Blogger Kineyi, at 11:50 AM  

  • 唔好死!(認真的,因為那裏很危險,小心點)

    By Anonymous Anonymous, at 4:29 PM  

  • CEO:
    奉主的名,"ChoyChoyChoy"!被提的日子還遠吧,你們1家3囗多為我禱告!

    By Blogger Kineyi, at 4:50 PM  

  • When will I go? haha! I will try ask "Him" tonight.

    It is safer to join tour to go these places, and the guide should give more info to the background and history for the places. Is visitor visa required for HKSAR passport? Maybe you can write a book about your trip after!

    By Anonymous Anonymous, at 8:12 PM  

  • GREAT! be STRONG when you are on the path of FAITH in God!

    By Blogger Kajie, at 10:40 PM  

  • Kajie
    My beloved sister, do pray for me.

    By Blogger Kineyi, at 10:09 AM  

  • ah!!! happy for U, Kineyi

    SO just a vacation tour of Jerusalem and the holy places not a religious pilgrimage. Good!

    By Anonymous Anonymous, at 12:19 PM  

Post a Comment

<< Home